Jeju Island - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Benjamin Heemskerk - WaarBenJij.nu Jeju Island - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Benjamin Heemskerk - WaarBenJij.nu

Jeju Island

Door: Benjamin

Blijf op de hoogte en volg Benjamin

20 Oktober 2007 | Zuid-Korea, Seoel

Hallo allemaal.
gisteren hebben we een hele drukke dag gehad.
om 8:30 moesten we verzamelen en gingen we met onze eigen touringcar naar een bouelvard gereden daarvan daan kon je dan duikende vissers vrouwtjes zien dat zijn allemaal bejaarde vrouwen.
als je te dicht in de buurt komt worden ze aggressief ze zijn de touristen nog al zat.
daarna zijn we naar de haven gegaan waar we op de veerpont zijn gestapt naar het eilandje Udo. daar hebben we fietsen gehuurd. de meesten van de groep hadden een mountainbike maar er waren ook die een soort oma fiets hadden die waren iets hoger, de mountainbikes waren allemaal 26 inch grote kindermaat dus.
maar het was erg leuk. we hebben 2 uur gefietst.
daarna terug naar de haven en terug naar jeju het weer was omgeslagen bewolkt en veel wind maar nog wel 20 graden.
vanaf de haven in Jeju zijn we met de bus naar een dode vulkaan gereden die je kon beklimmen deze was 45 meter hoog nog een hele klim dus. de krater is begroeit met gras.we hadden daar heel mooi uitzicht over Jeju.
daarna zijn we weer naar beneden gegaan en naar een klein openlucht museumgegaan waar ook nog echt mensen wonen zoals vroeger in Zuid-Korea echt leuk.
daarna terug naar het hotel.
even bijkomen en opfrissen en toen eten.
ik heb een keer geen koreaans gegeten maar gewoon Pizza maar wel op de Koreaanse manier.
erg lekker.
daarna heb we met een deel van de groep nog een paar potjes basseball gespeeld.
je moet dan in een hokje gaan staan en dan gooit een machine de ballen en jij moet ze weg slaan. was echt leuk en koste 0,40 euro cent per potje.
vandaag een mooie wandeling gemaakt langs de zee heelerg mooi uitzicht op de ruwe kusten en rotsen.
daarna zijn we naar het worldcupstadion in Jeju geweest daar hebben we geluncht.
het stadion word niet meer gebruikt wel kan je er nog even binnen kijken.
na de lucnh zijn we naar Hamel gegaan daar ligt een boot in de boot is een museum over voc. en over GUUS HIDDINK!!!
heel grappig.
daarna ben ik met mijn ouders en nog iemand van de groep met de Taxi naar het hotel gegaan. het was een rit van een halfuur. 5 euro p.p
straks gaan we echt Koreaans eten.
en daarna koffers pakken en vroeg naar bed. want om half zeven vertrekken we naar het vliegveld. om naar busan te gaan.
de vis stad.

dit was het weer voor nu
maandag zal ik weer nieuwe foto,s plaatsen. heb je vragen naar aanleiding van mijn stukjes stel ze dan in de je reactie. ik zal dan proberen de vraag in een volgend stukje te beantwoorden.

Groetjes

Benjamin

• 20 Oktober 2007 - 08:59

Roger+Everline :

Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt en we wensen je nog een goede reis toe.
    Veel groeten van ons allemaal!

• 20 Oktober 2007 - 12:46

Anita Uit De Bieb:

Hallo Benjamin,

Ik volg jullie reis ook.(Ik werk met je moeder in de bieb.) Ik vind het fantastisch dat jullie zo'n reis maken. Super gewoon. Het is inderdaad jammer dat je je biologische ouders niet hebt gevonden tot nu toe. Maar gelukkig heb je Herman en Manja als ouders en deze zijn geweldig. Ze helpen je in ieder geval je roots te ontdekken en dat is heel belangrijk. Geniet ervan en nog veel plezier. Groetjes voor allemaal.

Anita van Lieshout

• 20 Oktober 2007 - 15:09

Henk D.:

Hoi Benjamin plus aanhang,

Ik ben zeer benieuwd naar die gigantische kerken plus orgels. Hier in nederland wordt altijd gezegd dat het land zeeer godsdienstig is. Is er nog een plaatselijke(koreaanse)Jos van der Kooij!?

Ik hoor of zien het wel op evt. foto's.

Goede zondag.

• 21 Oktober 2007 - 20:03

Nicky En De Rest:

Hoi Allemaal,
    Klinkt allemaal goed en leuk zeg!
    Maar ik heb idd wel een vraag die al een paar dagen door mijn hoofd spookt! (echt iets voor mij )
    Waarom raden ze je aan om je ouders pas over 10 jaar via spoorloos op te zoeken?
    Nou maak er nog een leuke reis van en geniet met volle teugen!
    Groetjes aan je ouders van ons allemaal!
    Met de meiden gaat trouwens alles goed!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Mijn eerste reis