Busan - Reisverslag uit Busan, Zuid-Korea van Benjamin Heemskerk - WaarBenJij.nu Busan - Reisverslag uit Busan, Zuid-Korea van Benjamin Heemskerk - WaarBenJij.nu

Busan

Door: Benjamin

Blijf op de hoogte en volg Benjamin

22 Oktober 2007 | Zuid-Korea, Busan

Hallo allemaal

weer een berichtje van mij vanuit Busan
Wij zijn hier gisteren aangekomen.
in een super de luxe hotel.
alles is super mooi hier.
Het contrast is hier heel groot.
zo loop je in een super luxe straat met merk winkels maar ga je een steegje in dan ben je in een echt koreaans straatje.
gisteren zijn we naar de vismarkt gegaan heel groot en heel veel vis.
we hebben nog wat gewinkeld toen kocht mijn moeder nog wat bij een kraampje toen ze had betaalt groette ze in het koreaans maar blijkbaar sprak ze het niet helemaal goed uti want toen wij wegliepen hadden de dames van die kraam de grootste lol.

daarna zijn we met de metro naar het strand gegaan waar we gingen eten het ene deel van de groep naar DJ Fridays ( Amerikaanse Fastfood) en ik ging met de rest naar de Sushibar echt helemaal geweldig. er komen allemaal bordjes voor bij op een lopende band en je kunt pakken wat je lekker vind.
je moet wel kijken naar de prijs want het goed koopste bordje was 1300 wong
(1 euro) en de duurste was 20000 wong (16 euro en daar tussen in had je ook nog veel keus.
daarna naar het hotel en lekker vroeg naar bed.

Vandaagheb ik een super lange wandeling gedaan 11 kilometer maar dan wel berg 0p berg af. soms heel steil naar boven en dan weer heel steil naar beneden. de paden waren van zand of kiezelstenen.
boven op de top van de berg had je echt mooi uitzicht. toen naar beneden dat was echt superzwaar. dat was over keien klimmen en klauteren. en dat 3 kwartier.
we kwamen uit bij een tempel.
toen met de bus en daarna nog met de metro.
straks lekker eten.
en nagenieten.
morgen gaan we naar Geonyue.
dat is een uur rijden met de bus.
nou dit is het weer voor nu.
heb je vragen over iets uit het berichtje stel ze in je reactie.
dan krijgje het antwoord per mail terug.

Groet

Benjamin

• 22 Oktober 2007 - 11:29

Elise:

hey, Wat heb je al ontzettend veel gezien, gegeten en meegemaakt. Heel veel plezier en succes daar. Ik blijf je berichten volgen, echt leuk om het zo te volgen. Super gaaf. Groetjes Elise

• 22 Oktober 2007 - 15:46

Arjold:

jaha die grap met ma is echt leuk. ik zie t helemaal voor me. zo te horen hebben jullie t harstikke naar jullie zin. en sportief bezig zeg! goed man. veel plezier en tot je volgende bericht! groetjes

• 22 Oktober 2007 - 17:06

Fam Doornbos:

Ik hoor het al, veel vis daar ,dat is dus niks voor ons. Laats hadden we ergens een buffet en dat was allemaal sushi. Schijnt erg luxe eten te zijn , maar aan ons was het niet besteed. Wat voor soort eten is het Koreaanse eten? Lijkt me wel leuk om eens een Koreaanse eetavond te houden als jullie weer terug zijn. Ik vind het ook erg leuk om te koken! Dan moet het niet allemaal vis zijn! Hartelijke groeten uit ons koude kikkerlandje, heel veel plezier daar.

Hartelijke groeten Tineke Doornbos en de rest van de fam.

• 22 Oktober 2007 - 19:44

Jacoline En Judith :

Haa Benjamin!
    Het is goed om te lezen dat je het fijn hebt. Veel indrukken hè? Kun je ze allemaal nog verwerken? Jullie sportiviteit doet ons een slanke lijn vermoeden. Echter, dat eten... !! Is het een land waar je je thuis kan voelen?
    Hartelijke groet, ook aan je ouders!
    Jacoline en Judith en de rest

• 23 Oktober 2007 - 11:04

Team Welzijn:

hoi benjamin,
    hoe gaat het met je?
    leuk alle foto's die je hebt gemaakt en ook ontroerend. goed van je dat je ondanks je tegenslagen toch kan genieten van je vakantie in korea. wij zijn vet jaloers op het mooie land waar je bent. dus besluiten we om nu het vliegtuig te pakken en naar je toe te komen
    tot straks (grapje)
    doei team welzijn

• 23 Oktober 2007 - 13:31

Geerhard:

Hoi Benjamin,

echt leuk om je verslagen te lezen! Komen er nog wat foto's bij? Merk je er ook iets van dat Zuid-Korea een christelijk land is?

Hartelijke groeten van ons

• 23 Oktober 2007 - 16:53

Wil Dokter:

Hallo Bejamin.
    Je berichtje uit Busan gelezen.
    Je verslag is zo mooi, ik heb een beetje het gevoel of ik mee reis.
    Ik wens jullie nog een paar mooie dagen
    hartelijke groet en nog veel plezier.
    Wil dokter

• 23 Oktober 2007 - 21:09

Hilko:

Hoi Benjamin,

Wat leuk om te lezen hoe het jullie vergaat in Korea.
    Maar ik vind het ook hartverwarmend om te lezen hoeveel mensen met je meeleven.
    Misschien is een roots-reis ook goed om te ontdekken dat je behalve natuurlijke familie ook een geestelijke familie hebt.
    Ik wens je Gods zegen toe, en verlang er naar om je verhalen uit eigen mond te kunnen horen.

• 28 Oktober 2007 - 07:54

Trees:

hoi Ben
    raak maar niet verslaaft aan al dat lekkere eten.
    groetjes Trees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Busan